Sabtu, 11 Jun 2011

FARAH LORENZA

Nama aku, FARAH.. Tu nama glamer la.. Kawan2 dok panggil dengan nama tu.. Tapi ada juga kawan2 panggil dengan nama IVY.. Jugak nama glamer... Tapi lebih ramai panggil FARAH.. Sebetulnya nama aku NUR FARAH WAHIDA... Menurut Surat Lahir milik aku, aku selamat dilahirkan di Kg. Nagapas, Papar, SABAH... Tapi celik jew bijik mata, aku membesar di kg yg aman damai - Kg. Makaniton, Tenom, SABAH.. Jauh dari gejala tidak bermoral kota metropolitan...

Mula bersekolah di SK Pulong, Tenom.. Kemudiannya di SMK Tenom dan berpindah ke SM Vokasional, Keningau.. Sebaik tamat SPM, aku ambik keputusan untuk bekerja sementara menunggu keputusan SPM.. Mcm2 aku buat.. Dari jadi minah kilang, penjual insurans, promoter, cashier smpi la jd kerani... Huhuhuhuhu, rupa2nya susah gak nk hidup ni... Semua perlu duit... Apatah lagi memikirkan aku merupakan anak pertama dari sembilan beradik.. Besaqnya tggjwb aku, kn???

Akhir pada semua tu, aku cuba2 la apply semua keja2 kosong dalam kerajaan & jgk swasta.. Alhamdulillah, sangkut plak ngan keja aku skrg ni.. Terdesak dgn kos hidup & rasa tggjwb pd family, aku pn berhijrah la ke Tanah Semenanjung.. Semuanya kerana keja aku skrg ni.. Aku bertekad untuk membina istana bahagia utk family aku berteduh memandangkan umh pusaka peninggalan arwah atuk aku terlalu kecik utk tiga keluarga mendiaminya....

Selepas lima tahun berkhidmat, akhirnya aku mampu jgk membina teratak buruk utk keluarga aku berkumpul.. Semuanya hasil keringat keluarga aku.. Dari bertukang, menyemen & sebagainya dilakukan oleh parents & adik beradik aku jew.. Termasuk aku sekali la... Heheheheheee.... Alhamdulillah, akhir tahun itu, kami sekeluarga mula mendiami teratak tu wlu tdk sesempurna mahligai org lain.. Tp yg pnting hnya ada - aku, mak aku, bapa aku, enam org adik laki aku & dua adik pompuan aku.. Hanya kami....


Ha, nilah keluarga bahagia aku... Semasa sambutan raya tahun 2010 yg lalu... Aku rasa cepat jew masa berlalu sehingga dua adik pompuan aku dh menikah manakala adik laki aku yg sorg ni bakal menamatkn zaman bujangnya penghujung tahun ni... Aku jgk la bujang trang tang-tang... Hehehehee, tkpa kot.... Janji happykn...?? Heheheee....



Sekian la dulu catatan aku kali ni....
InsyaAllah kita jmpe di catatan akan dtg.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ROCK CLIMBING Via FERRATA, PAYA GUNUNG

Semalam, genk Sis telah mencuba sesuatu yang baru iaitu Rock Climbing Via Ferrata di Paya Gunung, Jerantut. Via Ferrata ni berasal dari...